26. jul. 2012

Uglepude

Fuglemotiver, og specielt ugler, har i et godt stykke tid været nærmest et must på alt fra tøj, pudder, billeder til tatoveringer. Da jeg for ikke så lang tid siden, var på backpackerrejse i bl.a. Thailand, fortalte en amerikansk pige mig, at ugler - ja alle fugle motiver var ude nu. Det var hipster motiv, og i USA gør de lidt nar af det. Det synes jeg sgu egentlig var lidt irriterende, for jeg har det med fugleprint som jeg har det med de fleste blomsterprint, det er stort set altid flot. I mine øjne. Så derfor blev jeg enig med mig selv om at være ligeglad, og noget af det første jeg gjorde da jeg kom hjem til dk var at sy mig en uglepude i læder til min lille sofa.
Puden er stærkt inspireret af denne pude http://www.covermepure.com/dk/shop/uglepuder-ulrikka-ugle-puder-123.html som jeg synes er super fin, men også rimelig dyr. Jeg gik i min mors stofhylde og fandt en bunke læderrester, som heldigvis passer ret godt sammen farvemæssigt. Så tegnede og klippede jeg skabelonen til uglen i bagepapir og klippede delene ud i læder. Dernæst strøg jeg vliseline fast bag på læderet og syede det fast på kroppen/puden. Tilsidst syede jeg, med vrangen vendt ud selvfølgelig, uglekroppen sammen, vendte den, fyldte den og syede det sidste hul sammen. Jeg synes resultatet blev ret fint af første forsøg og første gang ved symaskinen i minimum et år!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar