26. jul. 2012

Sommerurtesalt

Mine forældre i Esbjerg har den mest fantastiske have, fyldt med spiseligt og smukke planter, som vi nyder nærmest hele året igennem. En af de bedste produkter vi får fra haven er det lækreste og mest akromatiske urtesalt. Min mor er mester inden for kreationen af dette, og kan lave gourmetsalt, hvis bare hun har en brændældebusk inden for rækkevidde. Som et lille sommerferieprojekt lavede min mor salt sammen med og mine tre nevøer, med alle havens herligheder. Det er faktisk super nemt og gør ens mad markant bedre med alle de gode krydderurter.








Som der står på etiketten bestå denne salt af basilikum, timian, salvie, kinapurløg, løvstikke, bredbladet persille, citronmelisse, chili, 3 fed hvidløg og havsalt - alt undtagen salten og hvidløget var fra egen have. Hele herligheden blendede jeg, tørrede i solen med en lille håndfuld spiselige lilla blomster til pynt. Dernæst kværnede jeg det i en kaffekværn (som vi kun bruger til salt - ellers vil kaffen smage af salt!).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar